Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-tela millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-te quan tornes a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
[El Masnou Viu 134] EL MUNICIPI DELS 0 CARRILS BICI
Podríem deixar de ser el municipi dels 0 carrils bici i crear pel 2022 un eix ciclable ràpid per patinets i bicicletes, a la NII, on ara hi fumegen cotxes? I es clar que es pot. Són entre 400 mil i 2 milions d’euros pels 2km de carril al llarg del casc urbà, que pagaria la Generalitat . Molt menys si es fa amb urbanisme tàctic. A la part més plana i bonica del Baix Maresme, on hi ha la NII, molta gent hauria de poder desplaçar-se en bici i patinet a 30kmh, aprofitant que el trànsit ha anat migrant cap a la C32. És el moment. Vull anar d’un costat a l’altre del Masnou i he d’anar en cotxe? Quin absurd! Amb un bon carril bici evitarem que molta gent hàgim de prendre el cotxe (menys trànsit), per desplaçar-nos cap als cascs urbans veïns (més comerç local), fins i tot per anar a Barcelona a treballar (més salut). Prou soroll, accidents i contaminació.
A banda caldria desplegar, com fa Vilassar de Mar o Mataró, una malla de carrils bici distribuïda per tot el casc urbà. Allò del Masnou té pujades ja no és problema amb la mobilitat elèctrica. A Barcelona ciutat, també hi ha pujades i s’arribarà aviat als 270km de carril bici.
Com diu el moviment comarcal Recuperem el Baix Maresme, la pacificació de la NII serà el canvi urbanístic més transformador de la comarca en els propers 50 anys.
Cert, la NII ha de desaparèixer, ha convertir-se en un Camí Ral per persones i mobilitat sostenible, també per més busos públics. Ens congratulem que el govern municipal hagi fet una proposta de pacificació. Però l’actual projecte de l’Ajuntament té dos errors de bulto: primer, manté els 3 carrils pels automòbils, enlloc de reduir-los a 2. Segon, fa passar el carril bici per la vorera de vianants, en conflicte amb aquests, un error que ja s’ha anat esmenant arreu. Demanem que es corregeixi el projecte i que es desplegui la part del carril bici durant el 2022 coordinadament amb la Generalitat.
Però els fets són els fets, i seguim en el municipi dels 0 carrils bici després d’anys de govern d’ERC i d’altres partits.