Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-tela millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-te quan tornes a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
[El Masnou Viu 139] Fem Masnou respecte a la reforma de l’estació d’Ocata
El govern municipal del Masnou va informar Fem Masnou la setmana passada del tancament de l’estació d’Ocata, per tal de remodelar-la, durant un any. En primer lloc, cal celebrar que finalment es portin a terme aquestes obres de remodelació d’una estació amb unes instal·lacions desfasades, des de fa molts anys, respecte a la quantitat de persones usuàries que l’utilitzen cada dia.
El govern de l’Estat i el de la Generalitat fa anys que mantenen el nostre poble en una situació de precarietat pel que fa al transport públic, amb la passivitat dels grups municipals que han governat el nostre municipi o amb molt poca efectivitat en les gestions realitzades. Cal recordar, per exemple, que el Masnou és l’únic municipi de la xarxa de Rodalies que constitueix per si sol una zona, això fa que qualsevol desplaçament dels masnovins i les masnovines fora del municipi representi haver de pagar per bitllets de dues zones. Una anomalia, com dèiem, a la xarxa ferroviària catalana que suposa un greuge per les nostres veïnes i veïns. A això cal sumar a unes instal·lacions, també les de l’estació de Masnou, en unes condicions més que millorables des de fa força anys.
Amb aquesta reforma projectada a l’estació d’Ocata ens trobem de nou amb una planificació més que millorable. Per tal de paliar les dificultats que comporti el tancament de l’estació es plantegen alternatives insuficients: un autobús llançadora que passarà cada 15 minuts, acabant el seu horari a les 22h, per unir la meitat del poble amb l’estació del Masnou. Aquesta alternativa ens sembla clarament insuficient i així ho vam traslladar en el mateix moment que el govern municipal ens van informar de la situació. Cal una major freqüència del bus llançadora i que el seu horari sigui el mateix que el del servei de Rodalies.
D’altra banda, la dependència del tren és un fet que el nostre grup ha denunciat en repetides vegades al Ple, proposant un servei d’autobús exprés cap a la ciutat de Barcelona, com amb el que ja compten altres poblacions del voltant, que aconsegueixi alleugerir el nombre de passatgers als trens de Rodalies i representi una alternativa real quan el servei de rodalies funciona de forma deficient, que, com bé sabem, és més sovint del que ens agradaria.
Per tot això, Fem Masnou vol demanar al govern municipal que defensi de forma efectiva un nou model de mobilitat pel nostre municipi amb un transport públic de qualitat, amb preus més econòmics i alternatives al tren. Com hem dit més d’una vegada, la millor política contra l’emergència climàtica, en matèria de mobilitat per tal de reduir l’ús del vehicle privat, és un transport públic de qualitat.