Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-tela millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-te quan tornes a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
Comunicat de Fem Masnou: Recuperarem el servei d’urgències 24 hores al Masnou?
El dia 4 de novembre, en compliment del tercer acord de la Declaració Institucional aprovada al ple de juliol per la recuperació de les urgències al CAP del Masnou, va tenir lloc la primera reunió per debatre sobre el present i el futur de l’atenció primària al Masnou. El nostre grup municipal va ser-hi present i volem posar una mica de llum sobre el contingut real de la reunió.
1. No va haver-hi debat, sinó exposició, per part dels representants del Departament de Salut, de les “bondats” del nou model organitzatiu de l’atenció primària que ja s’està implementant, on es dóna prioritat a l’atenció telemàtica i on els serveis d’urgències presencials es centralitzen en nous centres d’urgències (CUAPs) que donen cobertura a diverses poblacions. En el nostre cas, hem de desplaçar-nos al CUAP de Badalona – ubicat a la plaça del Dr. Robert – que atén els habitants del Masnou, Alella, Teià, Montgat, Tiana, Badalona i Sant Adrià de Besòs.
2. A la composició de la taula o grup de treball hi ha un clar desequilibri entre els sectors representats, la qual cosa fa molt difícil que les demandes de veïns i veïnes del nostre poble siguin escoltades. A la taula només hi ha una entitat ciutadana (la Plataforma veïnal en favor de la Sanitat Pública) i no hi ha representants dels treballadors sanitaris dels CAPs del Masnou i Ocata.
3. El silenci va ser la resposta a les preguntes que el nostre grup municipal i la persona representant de la Plataforma veïnal van formular tant al Departament de Salut com a l’alcalde. Preguntes que inquirien sobre si havien reparat en el fet que el nou model d’urgències no contempla realitats i necessitats socials de màxima importància als municipis del Masnou, Alella i Teià (l’escletxa generacional pel que fa a la competència telemàtica; l’escletxa digital per raons econòmiques; la impossibilitat de gran part de la població de desplaçar-se fora del seu municipi; la necessitat de les persones malaltes de rebre una atenció sanitària tan personalitzada com sigui possible, necessitat que es veu compromesa amb l’assistència telemàtica que el nou model prioritza). Tampoc vam rebre resposta a perquè l’alcalde i el seu govern es van negar a signar a la recollida de signatures veïnal iniciada per a la recuperació del servei d’urgències 24 h.
4. Considerem una falta de respecte la convicció, manifestada en diverses ocasions pel Departament de Salut, de què el problema és simplement que cal explicar i comunicar millor les característiques del nou model d’urgències a les veïnes i veïns, ja que segurament “no l’han entès”. Considerem que cal tractar les persones que viuen al Masnou com el què són: persones adultes. A hores d’ara coneixem prou bé els problemes que ens suposa no disposar d’un servei d’urgències 24 hores com tenia el poble fins fa pocs mesos i la reivindicació veïnal és clar: Cal recuperar el servei.
5. Falta de debat, infrarepresentació de la ciutadania i dels treballadors i treballadores dels CAPs, silenci com a resposta a preguntes pertinents o la infravaloració de la intel·ligència de la ciutadania fan palès que tant la Declaració Institucional presentada pel govern d’ERC, conjuntament amb Junts per Catalunya – Units pel Masnou, com la constitució del grup de treball són només un rentada de cara del govern municipal davant de la ciutadania per fer veure que tenen un interès real en recuperar les urgències quan tot apunta que s’acabaren prioritzant els interessos del partit per sobre dels interessos del Masnou. Volem ser clars, a dia d’avui no hi ha cap indicador que ens faci pensar que les urgències 24 h es recuperaran quan finalitzi la pandèmia tal i com s’havia promès des del govern municipal.
6. Per tant, des de Fem Masnou volem reiterar el nostre absolut suport a la lluita de la Plataforma veïnal per a la recuperació de les urgències, animem a la ciutadania en general a la mobilització, ja que només amb mobilització hi ha opcions de recuperar aquest servei públic a hores d’ara retallat.