Skip to main content

Demanem una 2ª línia d’autobús urbà i el Govern municipal ho tomba

Al debat electoral de les eleccions de 2019, des de Fem Masnou vam presentar la proposta de la gratuïtat de l’autobús urbà (C-19). En aquell moment, el llavors candidat d’Esquerra Republicana i, encara avui, alcalde del Masnou va dir que la seva proposta, per l’autobús, era fer una segona línia d’autobús.

Han passat ja cinc anys d’aquell debat i al Masnou no hem vist ni la gratuïtat del bus urbà, proposta de Fem Masnou, ni la segona línia d’autobús, proposta del candidat d’Esquerra Republicana. Sí que és cert que, en aquests cinc anys, el govern municipal ha aprovat la T-Masnou, un títol bonificat que s’acosta a la proposta de gratuïtat de Fem Masnou. Però de la segona línia d’autobús no n’hem sentit a parlar gaire.

Proposàvem una 2ª línia d’autobus per garantir un servei a l’alçada dels masnovins i masnovines, i una millor cobertura de tot el poble amb recorreguts més eficients.

En aquests cinc anys les persones usuàries del bus han vist com el servei no anava a millor, més aviat al contrari. La freqüència de pas no s’ajusta al recorregut que ha de fer. Depenent del trànsit i de les hores del dia, el temps necessari per fer la ruta circular és molt variable, amb la consegüent incertesa de les usuàries pel que fa a l’hora de pas. Són massa habituals retards que poden arribar als 15 minuts o més, fins i tot, de vegades, l’autobús va a l’hora perquè acumula un retard de trenta minuts i, per tant, s’ha fet una volta menys al recorregut d’aquelles que estaven previstes o, pitjor encara, passa pocs minuts abans de l’hora prevista. Això provoca que en alguns moments del dia vagi ple, amb tots els seients ocupats i la resta d’espai amb les usuàries dretes o assegudes a terra. Possiblement, en bona part donat per l’estat d’estrès de les conductores en alguns moments la velocitat és excessiva i força vegades amb massa acceleració en iniciar la marxa, així com amb frenades brusques.

Així, la manca d’una oferta dimensionada a la demanda provoca, no només un mal servei, sinó també, com hem dit, casuístiques on la seguretat de les persones usuàries no està garantida. Des de Fem Masnou pensem que una segona línia milloraria el servei d’ambdues i garantiria una millor cobertura de tot el poble amb recorreguts més eficients.

Des de Fem Masnou creiem que la millor política per reduir l’ús del cotxe privat és millorar el transport públic.

Mira la intervenció sencera:

Data:
Temes: