Skip to main content

[Masnou Viu 138] Zona Verda

El més senzill pel nostre grup municipal, respecte a la zona verda, seria callar i deixar que el govern municipal es desgastés amb un projecte mal plantejat i pitjor comunicat. La manca de model de poble condiciona un govern que, d’una banda, li diu a la ciutadania de la meitat del poble que cal una zona verda per reduir l’ús del cotxe mentre a l’altra meitat del poble promou un pelotazo urbanístic basat en l’ús del cotxe privat.

A Fem Masnou apostem per una vila pensada per les persones, especialment pels infants, creiem, per tant, que cal regular l’aparcament i reduir l’ús del cotxe privat, però no estem d’acord amb la proposta de zona verda tal i com es planteja.

Prou privilegis

Comencem per una anècdota tanmateix significativa. Els regidors i regidores tenen places d’aparcament gratuïtes reservades a l’ajuntament a les que Fem Masnou va renunciar el primer dia de la legislatura. Sembla un bon moment per acabar amb aquest privilegi.

Més participació i transparència

Cal un procés participatiu específic per fer partícip la ciutadania d’un canvi de model que entra en conflicte amb uns costums que la realitat climàtica demana canviar. Per això és necessari un debat obert, transparent que s’allunyi de l’actual obscurantisme del govern municipal.

Sense diferències entre barris.

El projecte del govern preveu zones verdes a determinats barris mentre a d’altres no es regularà l’estacionament al carrer. Pensem que cal regular l’estacionament a tot el poble, corresponsabilitzant del canvi tot el veïnat, evitant afavorir el comerç de determinades zones en detriment del d’altres.

Progressivitat

El deu per cent més ric del planeta emet el cinquanta per cent de la contaminació, no tothom, per tant, ha de pagar el mateix tal com planteja el govern. Cal tenir en compte factors com la renda, l’ús que es fa del vehicle o el nombre de vehicles a l’hora de plantejar bonificacions i recàrrecs, no podem instaurar un model on qui menys té, en proporció, pagui més.

Transport públic

La millor política per reduïr l’ús del cotxe és millorar el transport públic. Per aquest motiu des de Fem Masnou hem proposat la gratuïtat del bus urbà o, encara més urgent, l’establiment de busos exprés cap a Barcelona, però el govern municipal s’ha oposat a les dues propostes. La zona verda ha de ser una nova font d’ingressos, no l’única, per millorar el transport públic.

Data:
Temes: