Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-tela millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-te quan tornes a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.
[El Masnou Viu 157] Neteja al Masnou: el dia de la marmota.
El Ple del mes de novembre va aprovar (amb el nostre vot en contra) la segona pròrroga del contracte de neteja viària del Masnou. Aquest contracte l’arrosseguem des de 2014, quan es va adjudicar per quatre anys a una empresa per a després, a causa d’una sentència judicial, haver de donar-lo, novament, quatre anys més a una nova empresa adjudicatària, que és la que avui dia continua portant el servei. Per tant, arrosseguem un contracte pensat fa pràcticament una dècada i que acabarà, amb aquesta segona pròrroga, el 31 de desembre de 2024.
Així, el govern municipal esgotarà totes les pròrrogues previstes a un dels contractes econòmicament més importants de l’ajuntament (més de dos milions d’euros anuals) i més polèmics, ja que la sensació generalitzada de la ciutadania és que el poble està brut i que l’empresa no gestiona adequadament aquest servei. El nostre grup va posar de manifest aquesta sensació de brutícia estesa entre el veïnat i la regidora Folch va actuar més com una representant de l’empresa que no pas del veïnat, afirmant que podem dir que el contracte no respon a les necessitats del municipi, però no que l’empresa fa malament la seva feina.
No serem nosaltres qui posarem en dubte les paraules de la regidora, però si el contracte està mal fet, com s’explica que es faci una segona pròrroga? Com es justifica esgotar el màxim legal previst i allargar l’agonia d’un contracte mal fet, segons la regidora, i d’un servei altament deficient, segons els masnovins i les masnovines?
Si anem un any enrere, quan es va aprovar la primera pròrroga del contracte, la senyora Folch, que porta molt anys sent la responsable de la qüestió, va argumentar exactament el mateix que el passat Ple de novembre: contracte mal dimensionat, complexitat del servei i que estaven treballant en el nou contracte. Què s’ha fet, doncs, durant aquest any per haver d’allargar, un any més, un contracte, segons ella, que no respon a les necessitats del poble?
En qualsevol cas, com ja vam dir-li a la regidora al Ple, ens sembla que vivim al dia de la Marmota. El poble segueix brut, ja sigui per un contracte mal dimensionat, per un servei mal executat o per ambdues coses i el que no ens sembla admissible és continuar prorrogant contractes milionaris, any rere any, per serveis molt mal valorats pels veïns i veïnes del poble.